Witam w mojej 3 części poradnika. Chciałbym wytłumaczyć wszystkim newbie i tym juz bardziej doświadczonym, którzy może chcą dowiedziec się więcej o warriorze protection, czyli najlepszym według mnie tanku na bossy oraz trash na raidach. Mimo że posiada thunder clap, który jest tylko co 6 sec oraz shockwave co 14 sec(z glyphem) - to bardzo dobrze trzyma aggro na mobach, ze względu na ogromną ilość strength.
A więc zaczynajmy:
Charakterystyka drzewka protection:
Jest to build typowo PvE, służący do tankowania, najlepszy tank w grze, mimo klasy heroicznej - rycerza śmierci(death knighta) który posiada dużo skilli defensywnych i ofensywnych, a także Death and Decay, któro pomaga trzymać aggro na znacznie większej grupie mobów, jednakże warrior jest najlepszą klasą w tanku, która posiada ogromną ilość armoru i defensywy, co zwiększa jego przeżywalność w grupach raidowych i hero.
Ostrzeżenia, co do warriora protection w tanku:
UWAGA ! Warrior i inne klasy pełniące rolę tanka w drużynie mogą dostać tzw. crushe, czyli takie coś, że jeżeli dostajemy normalne crity po 5k od bossa, to jeżeli mamy za mało defensywy właśnie dostajemy hity po około 20k + na hero, co skutkuje wipem drużyny. Jest to najgroźniejszy skutek tego, że mamy za mało defensywy.
Ekwipunek(z atrybutami) dla warriora protection - tanka PvE:
Atrybuty główne:
1. Strength - tak jak w poprzednich częściach poradnika zwiększa attack power i tym samym generowane aggro, a także ilość zadanych obrażeń przez shockwave i thunder clap które są skillami najlepszymi do trzymania aggro na mobach. 2. Stamina - bardzo potrzebne tankowi, ponieważ na raidach dostaje ogromne ilości DMG, i co za tym idzie im więcej mamy hp - tym większa jest nasza przeżywalność. Logiczne, prawda ? :D
Atrybuty poboczne:
1. Defense rating - jest to ilość defensywy jakiej mamy w tanku. Podstawowa ilość defensywy, którą mamy na poziomie 80 to 400. każdy punkt w defensywie (+1) zwiększa nam szansę uniku(dodge), sparowania(parry) i odblokowania ciosów(block) i co za tym idzie im więcej tego mamy tym wolniej tracimy życie, tak samo logiczne :D 2. Hit rating - zwiększa szansę na trafienie i tym samym zwiększa generowane aggro(uwaga, thunder clap to spell !) 3. Dodge, parry, block, shield block value - zwiększa szansę na blok, sparowanie ciosu oraz unik
Gemy:
Pierwsza najważniejsza zasada to: JEŻELI TANK MA DUŻO ŻYCIA, A BARDZO MAŁO DEFENSYWY TO JEST DUPA NIE TANK, PONIEWAŻ BEDZIE DOSTAWAŁ TAKIE HITY ŻE PADNIE OD BOSSA W CIĄGU KILKU SEKUND I NAWET HEALER Z NAJLEPSZYM EQ NIE WYROBI !!
Najlepiej dawać po równo w staminę i defense rating, meta gem dajemy w stamina + i zmniejszone otrzymywane dmg.
Enchanty: tak samo jak wyżej wymienione, dużo strength, agility, staminy oraz co najważniejsze - defense rating.
Rasy najlepsze dla warriora tanka:
Horda: - Tauren - Otrzymuje 2% bonusu hp
Przymierze(Alliance): - Draenei - 1% Hit Rating - Human - Umiejętność Everyman for himself - Dwarf - Stoneskin(zwiększa armor)
Major Glyphy: Shockwave Cleaving Revenge
Minor Glyphy:
Command Charge Bloodrage
Aha i build: http://wow335.gamestool.net/warriort.ph … 1330113321
Walczymy w Defensive Stance, używamy shield block, shield wall i last stand w takich naprawde trudnych sytucajach.
Dziękuję za uwagę ;]. Jest to poradnik dla warriora protection tanka.
|
Jak prosił Eldek, czyli dodam jeszcze def cap, hit cap, bo tych dodge cap nie ma :D. Dodge cap ew. 40% u druida feral w misku to jest cap na hero i raidy U warriora, DK, Paladyna defensive cap wynosi 520 na HERO, i 540 na Raidy(wszystkie bez wyjątku ;]) Hit cap jest taki sam jak u warriora fury - u każdego tanka wynosi on 7-8%. Co do hit capu druida w formie misia, to nie widzialem nigdy zeby jakis misiek posiadal hit capa, ale wg mnie u niego tez warto w to zainwestować. ;]
|